Uppdatering från de senaste dagarna

Känns som de är 100 år sen jag bloggade.. Faktiskt så har varken lusten eller tiden funnits. Och idag har inte ens appen funkat...
Här hemma sys de för fulla muggar! Superkul!  Ja älskart!
 
Lilleman har feber. INTE OK! Han är dessutom dyngförkyld och hostig. Ytterst olägligt är de också!
 
Igårkväll/ natt vaknade han och skrek helt hysteriskt. Jag gick in för att trösta honom och då hade han kräkits i sängen. Han var dessutom stekhet.
Jag bytte i sängen och tog tempen. 39 grader. Han fick alvedon och ombytt till hans egentliga body från Mini Rodini. Men vi hade ingen kortärmat pyjamas, och skulle han bara ha thisha på sig så tar han av sig blöjan...
Han fick även hostmedicin- bricanyl. han slurpa i sig de utan problem. Han ville dessutom ha mer :D (Såklart fick han inte de, men så kul, för bara några veckor sen fick man bråka i de...)
När allt var klart fick han flaskan och somnade om.
 
När han vaknade vid 2.30 kändes kan lite kall om benen. Han vägrar ju täcke! Så ja leta fram ett par byxor som jag visste ungefär vart de låg. Jag ville ju inte tända...
Imorse såg jag hans fantastiska klädkombo som inte var av dess like :'D Men vad gjorde de..
 
Igår eftermiddag åkte jag och Vilgot in till Gnesta. Vi mötte upp Sara och Cornelia för en promenad till STOPP. Jag ville ju testa Vilgots nya vrålåk ;)
 
När vi kom hem käkade vi middag och efter de dammsög vi. Japp jag fick hjälp. Av den bästa i hela världen. ♥
 
 
Imorse lekte vilgot med min gamla trotjänare Snobben. Fantastiskt att han "lever" vidare ♥

Kommentarer
Postat av: Elfina ♥

stackars liten! fy va jobbigt=( as fin vagn

2013-04-13 @ 22:39:42
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Bad 'r det för vagn ni köpt? En brio?

2013-04-15 @ 22:56:55
URL: http://sanskee.blogspot.se
Postat av: Sanna

Haha, bra stavat?

2013-04-15 @ 22:57:47
URL: http://sanskee.blogspot.se
Postat av: Sanna

Ett hett tips som jag brukade göra med Liam för att förhindra att han slet av sig blöjan vid feber var att jag köpte små kalsonger till honom som jag satte utanpå blöjan, då fick den vara i fred :)

Svar: Ja precis, tanken är att ja ska köpa kallingar, men kommer bara ihåg de när han är sjuk.. O då kommer ja aldrig iväg :|
Sandra

2013-04-16 @ 13:45:48
Postat av: Elin - mamma till Jasper och Axel

Hur känns vagnen? :-D

2013-04-16 @ 22:58:38
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0